SUKAN LASAK...Mencabar atau bahaya?

SUKAN LASAK... Mencabar atau bahaya? Lain padang lain belalang.. Lain orang lain calang.. Berikan komen anda mengenai isu ini..

13 respon:

aleez berkata...

For me, sukan lasak 2 amat mencabar daya fizikal remaja. Remaja, terutamanya syababuddeen al-Islam kena serba boleh dalam semua bidang. Mana boleh takut utk sertainya. Chaiyok!

lady east berkata...

isu ni agak menyimpang dari nanam saya...haa...alegri la dgn sukan lasak ni..boley cemarkan name saya..lady east (perempuan timur).. just joking..bg saya ianya mencabar dan menguji keberanian seseorang...Like skate board...love it..kayak...bestnye..tp b'gantungla pada seseorang individu tu...fizikal dia...

BEN'10' berkata...

Bgai saya sukan lasak amat saya gemari... Bahay.. Em.. Kalau tak confident memang lar.. Kata bahaya, senanyer byk faedahnyer tau.. Waktu nie la nak tau tahap keberanian dan ketahanan diri kiter.. Kalau kiter hayati tol2 best tau...Jangan aa asyik pke bahay jerk..Bile nak sedah...INI SERIUS..=)..MAJU SUKAN UTK NEGARA!! MERDEKA...=)

Q-FE berkata...

Isu ini sebenarnye bgs tau. Gua pkrkn sukan nie xd r bahaye sgt. Klu u all dh set dlm otak 2 asyik susah, bhye, cmne? Baik korg pkr."Eee...bestnye,excitednye aku nk wat sukan nie. X sbr2 rsenye". 2 kn lbh baik drp korg ckp "Eee.. Takutnye.. Gayat r.." Tp kdg2 gua pun x brani gak ( ckp lbh).. Haha =).. Tp pape halkan u all pkr r sndiri. 2 sume terserah r. Tp, jgn plak terjun bgnn, konon brani r 2. 2 bkn sukan tau, 2 dh hilang akal namenye.. K.. Assalamualaikum w.b.t...

nenas berkata...

I dont think so. Aku rasa, sukan lasak ni memang mencabar. Tapi, kena pandai-pandai pilih lah. Janganlah terlalu lasak. Ikut sukan mengikut kemampuanlah. Kalau rasa tak yakin, tak payahlah... Takut yang mencabar tu jadi merbahaya pulak. Kita tak naklah kalau benda ni terjadi. Apa pun lihat kepada keupayaan diri la.. Kalau diri rasa mampu, teruskan. Kalau rasa tak mampu, elakkanlah. Ha.. Nak sangat aku komen, kang tak cukup kertas ni kang. Macam mana??? Apa pun, pikir dulu sebelum buat. Wassalam...

miss Tenma berkata...

Bagi saya sukan lasak mmg mencabar dan menyeronokkan. Kalau kita betul2 minat nak sertai mungkin lebih mudah dan perasaan takut akan berubah jd seronok. Tapi kalau kita tak yakin yang kita boleh buat apa susahkan diri. Lagi bertambah risiko bahaya adalah. Bagi saya sukan lasak mmg best. Yang penting kita kena tau sukan lasak tu mcm mana. Jgn korg pikir terjun bangunan tu sukan lasak. Tu sukan nak tamatkan riwayat namanye.

ajaliuwachongwei_lover berkata...

I love all type of sport.. Uuu... Call me at 012 333 3333,or e-mail at chongwei_lover@g.mail to get more info about Lee Chong Wei. Tata..

nurul berkata...

Sukan lasak ni nk ckp mencabar ngan bahay tu boleh r, tp sronok senanya. Lps kita dpt buat sesuatu jenis sukan lasak kita akn dpt satu kepuasan sbb x semua org leh wat mcm kita buat tp jgn lah sampai membahayakan diri pulak.. Ok... Renung-renungkan dan selamat bersukan..

libau berkata...

Sape la yg minat @ obses kat Chong Wei ni.. Tah2... Sbg remaja, suakn lasak sesuai utk ketahanan mental n fizikal terutamanya utk yg 'lembut' ni!

love_gamer'z berkata...

sukan lasak.. Emm.. Bg aku dua-dua ade bahay dan lasak risiko die tinggi gak.. Kalo seseorang tu boleh menerima tiga2 aspek di atas. That person can do all the sport game without fear.. Ganbatte..=).."aku suker game lasak gak"

gadis halaqah berkata...

"Ooo, sukan lasak? Setiap sukan ada bahaya yang tersendiri. Tapi, saya memang suka tak minat sukan2 nie.. Mencabar ke x.. Tapi, memang bahaya pon sukan lasak ni.. Dah nama pun LASAK!! Ape tah.. Yang ciwek@ tu, tak payahlah...=)

Elya 92 berkata...

Em.. Bagi saya ianya menyeronokkan tak tau la pulak bagi orang lain. Sometimes ada sukan yang mencabar dan ada yang bahaya, tapi rasa sume sukan mencabar jer... Hih3x.. Lagipun sukan nie banyak faedahnya dapat menyehatkan badan, melonggarakan otot y tegang dan banyak lagi.. Eleh sape yangx suka sukan 2 mesti asyik sakit2 sebab toksik kat dlm badan 2 dah t'kumpul dan akan memakan sume organ2... Fikirlah...

sistar berkata...

Sukan lsk merbhy??!! Merepek ar.. Best lg ade ar.. Syok gle.. Tp ni bg aku la.. Stiap org ade pndpt sndr.. Tp.. Ape2pun.. Skn lasak mmg best.. Best3.. Aku ske sgt.. Tp bg org yg x ske mmg mrbhyla.. Mmg sgtla.. Kalo dah x mnt.. Jgn tgedik2 nk ikt kwn yg lskg wat aktiviti yg lsk.. Mati baru tau.. Mati katak.. Pdn mke.. Jd kpd ladies yg lem2 tu.. Ingat2la bhw.. Kamu tdk ssuai utk melakukan aktiviti lsk.. Jgn sbb org len.. Diri sndiri yg tsekse @ tkrbn.. Ingat yeh kwn2.. Lu pk ar sndri.. Assalamualaikum..